Powered By Blogger

Saturday, September 03, 2011

obses nye korang

Assalamualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang.


aku baru saja lepas jemur kain. dan sekarang aku penat. nak rehatkan badan sambil menaip.


well, tadi aku buka facebook. aku tengok ramai sangat yang dah upload gambar masa hari raya. home aku full dengan gambar2 raya korang. bullshit! mana pergi semua post? takkan orang upload korang kene upload gambar juga? cuba korang buat lain dari orang lain buat. komporm dapat sambutan.




masa orang sebok nak post status korang nak post status jugak. bila orang sebok nak upload photo korang pun join sekaki. tak ada idea lain ke korang ni. cuba cambahkan sikit kepala hotak korang tu. mata aku tengok pun berbulu je tau.. aku pun raya jugak. tak ada pun nak upload tayang body kat situ. (jeles sebenarnye) heh.


seminggu sebelum raya : 


masa ni sebok post pasal baju raya tak bel lagi la. uhuk2 =[.... tak kurng juga dengan yang upload gambar baju raya, kasut raya, anting2 raya, selendang raya, biskut raya. macam2 raya lagi lah yang ada. padahal beli kat jalan masjid india je. tu pun nak upload.




aku tau la. tengok gambar pun aku dah tau. kalau nak up sikit pun uptown mali je. tak yah la nak upload. basi tau baju raya korang tu.
kalau aku dolu2 masa zaman mudo2 dulu. segala persiapan untuk raya ni la tak nak tunjuk kat sape2 selagi bukan hari raya. bia semua orang ternganga mulut tak boleh tutup terkezu dengan kemeriahan baju raya, kasut raya aku. bling2 gitu. (wlaupun kadang2 ade yang tergezut sebab tersama baju). mase ni la baru suprie orang putih anak mat saleh kata.


ni bila semua dah pandai berfacebook ni, semuanya kalau boleh nak tunjuk.. tak ada nilai estetika langsung. hilang semua feel baju baru. tak ada kezutan langsung bila teknologi semakin maju ni. aku benci teknologi. (tapi blog tak pe)




1 hari sebelum raya :


masa ni facebook penuh dengan post and gambar on the way balik kampung. orang lain balik kampung jugak tau. tak payah la nak post. lagipun semua orang dah tau. rutin sehari sebelum balik kampung, memang orang akan berpusu2 di jalan raya lumba sape paling cepat sam[ai kampung dia yang menang. ada juga yang menang pakej ke jalan yang satu. menemui ajal.




tak kurang juga yang post 'kite tengah kejar ayam ni, nak wat rendang. so happening la kat kampung kite. jom la join kite kejar ayam nih" bullshit. sekarang zaman dah moden la. tak main la kejar2 ayam kat reban tu. pasar ada. beli je. terus dapat yang dah potong dah pun. tunggu cuci and masak je.. memang la feel. tapi kalau ayam tak dapat tapi ptah tangan yang dapat, best ke raya macam tu? aku lebih suka kemudahan. takkan kat kampung korang kolot sangat kot sampai pasar jual ayam pun tak ada.
tipu... aku tak suka orang menipu. hahahahaha.. gelak guling3...


hari raya pertama :


korang memang tak faham ek hari raya tu ape? yang korang still bertenggek kat depan laptop buka facebook tu buat ape? tak reti2 nak pegi beraya kat rumah orang ke? kutip duit raya. boleh share dengan aku. korang ngadap facebook pun bukan dapat duit raya pun. kalau ngadap seminit dapat seploh ribu, aku pun nak ngadap juga.




hari raya pun ramai yang sebok berfacebook. post sana sini, komen segala. 'seronok la hari ni hari raya' tapi still dok berfacebook juga. seronok mende? ni la teknologi. habis dah nilai kasih sayang and feelng raya hilang.


raya ke dua : 


lagi la. penuh dah gambar2 raya korang. nasib baik tak hang je facebook. berat.... ye la. dah la upload gambar one big happy fanily. anggotanya pun big2 blaka. tu yang berat tu. heh
gurau je. jangan terasa di bulan2 mulia penuh barakah ni.


ohh.. well. mintak maaf ok. 


di kesempatan ini. aku nak ucapkan selmat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batain pada korang semua. jemput lah datang beraya kat rumah aku ni.  
mintak maa sekali lagi. Assalamualaikum... sayang korang!
jangan lupa follow blog nurul k ^___^

1 comment:

Anonymous said...

wow!
kritikan pedas di entry ini.
anyway, nice entry.. congratz!!
selamat hari raya, maaf zahir batin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Assalamualaikum...

Semua info atau entry kat sini if u ollz nak copy its ok.
u can, but must ada credit to me. Copy je ke blog korang as korang punye entry, then put credit to this blog as a link.
Orang kata orang berbudi kita berbahasa. Thats all

terima kasih