Powered By Blogger

Friday, May 25, 2012

Sinopsis Drama Seindah Sakura


Seindah Sakura. Best kan tajuk dia. Cerita dia pun not bad juga kan. Gandingan mantap dari Fahrin Ahmad dan juga Fasha Sanda. Ok, tak perlu cakap panjang. Ni dia sinopsis cerita Seindah Sakura. Yang penting cerita ni pun salah sati drama yang diadaptasi dari sebuah novel. Enjoy membaca ok :)

Drama Seindah Sakura arahan Zul Huzaimy ini menjalani proses pengambaran sekitar Kuantan dan Kota Paris dan kalau tak silap di Terengganu juga. Menampilkan Fahrin sebagai seorang cikgu dan manakala Fasha sebagai seorang murid miskin dan bermasalah di sekolah. 

Pada mulanya cikgu Airil (Fahrin) bersangka buruk dengan Shaqira (Fasha) kerana menyangka Shaqira adalah pelajar yang bermasalah. Kemudian wujud perasaan simpati dan cikgu Airil jatuh hati dengan Shaqira. Tapi kerana fitnah mereka berpisah, cikgu Airil membawa diri ke luar negara manakala Shaqira pula akan melalui pelbagai dugaan sampai ke tahap dia perlu berkahwin dengan datuk Walid (Eizlan Yusuf) bapa saudara cikgu Airil. 

Ok. ini berdasarkan novel tersebut. Berapa peratus persamaannya dengan jalan cerita drama ini. nilai sendiri ye. Selamat menonton (^^,)


jangan lupa follow blog nurul k ^___^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Assalamualaikum...

Semua info atau entry kat sini if u ollz nak copy its ok.
u can, but must ada credit to me. Copy je ke blog korang as korang punye entry, then put credit to this blog as a link.
Orang kata orang berbudi kita berbahasa. Thats all

terima kasih