Powered By Blogger

Wednesday, March 02, 2011

lecturer aku cakap.....

assalamualaikum....




tadi aku ada kelas koko, iaitu kelab audiovisual and multimedia. masa dalam kelas tu, proses pengajaran dan pembelajaran kami semua habis agak awal berbanding kelas-kelas sebelum ni. jadi pensyarah kami bercerita la sedikit sebanyak serta beerkongsi apa sahaja ilmu pengetahuan yang dia ada kepada kami semua yang ada dalam kelas tu. antara intipatinya adalah:




1.  SIMBOL PEACE.


pensyarah tu bagitahu kami semua tentang simbol peace yang selalu kita para remaja guna atau gayakan ketika bergambar. sikit-sikit peace.... ha simbol yang 2 jari tu la. mesti pernah buatkan simbol tu. 
pensyarah tu bagitahu yang simbol 2 jari tu yang membentuk huruf v tu jika diterbalikkan akan menjadi bentuk v terbalik dan bentuk tersebut adalah salah satu daripada beratus-ratus simbol-simbol kebanggaan yahudi.
jadi dia nasihatkan kami agar tidak lagi membuat atau menggayakan simbol tersebut. jadi kepada rakan-rakan ku sekalian.. harap dapat fikirkan balik ok. terpulang untuk menerima atau menolak. itu hak anda semua. saya cuma menyampaikan apa yang saya tahu.

2. AHMAD DHANI DEWA 19.

semua kenal ahmad dhani ni kan? ala yang penyanyi kumpulan dewa 19 dari indonesia tuh. yang sekarang ni dah di calonkan sebagai pengetua akademi fantasia tu. tapi tak tahu la betul atau tak tentang tu sebab khabar angin tu pun saya dengar dari rakan-rakan terdekat saya sahaja. menurut pensyarah saya, ahmad dhani ini adalah penyokong kuat yahudi. ini dikukuhkan lagi dengan latar belakang dia yang ibunya adalah seorang yahudi german. dia adalah salah seorang ahli kuat kumpulan aluminati yahudi ni. 

kenapa dia memberi nama kumpulan dia dengan nama dewa 19? sebab bagi kita umat islam, pangkat tertinggi kita adalah malaikat, jadi bagi yahudi, mereka samakan pangkat malaikat kita dengan dewa bagi mereka. jadi kita ada malaikat kita dan mereka ada dewa mereka. mereka sebenarnya nak meniru islam. tapi kita sendiri tahu yang itu memang mustahil. bagi no 19 pula, dalam yahudi, mereka juga suka dengan no ganjil, kenapa? sebab islam juga guna no ganjil. nak tiru. tapi mereka cuma tetapkan hanya pada no 19 sahaja. no ini ada memberi maksud tertentu pada pengikut yahudi ini. 

3.  LASKAR CINTA

laskar cinta? pernah dengar tak lagu ni, dulu lagu kumpulan dewa ini sangat popular di malaysia. perasan tak lagu ni, musik dia agak menyeramkan. betul tak? musik dia semacam je. dulu masa dengar lagu ni saya takut. saya tak suka lagu ni. macam syaitan je bunyi musik dia. pensyarah saya bagitahu, bahawa, perkataan laskar cinta itu jika dilihat dihadapan cermin, dan diterbalikkan yang bawah keatas dan yang atas ke bawah, ianya kan menjadi deretan huruf tulisan bahasa yahudi. dan deretan huruf yang tak difahami ini akan membentuk satu perkataan dalam bahasa yahudi. dan mempunyai maksud-maksud yang tertentu. jika anda para sahabat rajin, boleh la cuba buat seperti itu dan cuba transfer pada microsoft word pada lappy masing-masing untuk ketahui maksudnya dengan lebih jelas. 

4.  SIMBOL ALLAH

simbol Allah ini saya tak mampu nak tunjukkan dengan lebih jelas kerana proses nak upload picture ke blog tak dapat dijalankan kerana line tak berapa nak laju. saya cuma mampu menerangkan sahaja. jika anda peka, cuba perhatikan setiap videoclip kumpulan dewa yang performance dia di pentas, akan ada satu lukisan yang berbucu-bucu pada lantai pentas tempat dia menyanyi dan menari-nari itu. dan simbol itu adalah simbol Allah dan islam. cuba kamu tafsirkan sendiri jika simbol Allah itu ada pada lantai pentas tempat ahmad dhani ini menyanyi dan merani, apa maksud dia? setiap lagu dewa, agak rancak, dan die menari melompat-lompat, terkinja-kinja di pentas yang ada simbol itu pada lantainya, dengan memijak-mijak simbol itu. apa makna nya?  
perbuatan itu adalah menghina dan menjatuhkan Allah. memijak-mijak Allah. subhanallah. dalam tak sedar kita berhibur sedangkan pada masa yang sama Allah dihina dan dijatuhkan. apa maruah kita umat islam?? renungkan kawan-kawan.

ini sahaja yang mampu saya kongsikan pada hari ini... harap-harap kawan-kawan semua mampu mentafsirkan sendiri dan dapat menilanya sendiri. dan jika apa yang saya sampaikan ini berguna sebagai ilmu pengetahuan yang patut dikongsikan, jadi jangan segan silu untuk kongsikan dengan rakan-rakan anda yang lain agar mereka juga tahu apa yang kita tahu. anda semua mesti tak nak kan rakan-rakan yang lain terus leka dengan penipuan ini tanpa mereka sedar...

wassalamualaikum....[dontjugdeabookbyitscover]

jangan lupa follow blog nurul k ^___^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Assalamualaikum...

Semua info atau entry kat sini if u ollz nak copy its ok.
u can, but must ada credit to me. Copy je ke blog korang as korang punye entry, then put credit to this blog as a link.
Orang kata orang berbudi kita berbahasa. Thats all

terima kasih