Powered By Blogger

Friday, March 25, 2011

lelaki kalau x slim xpe? tp kalau perempuan x bleh?

ape kes? ape beze lelaki dan perempuan dalam skop slim x slim ni? kenapa lelaki boleh dan perempuan x boleh?




aku tak setuju.... langsung tak setuju... memang aku tak setuju....
ape beze nye, ok, if lelaki kate diorang tak berapa nak sedap mate memandang jika terpandang pada perempuan yang berbadan agak comel a.k.a. tembam, tak semestinya perempuan dapat tengok lelaki yang seangkatan seperti tu.
jadi papatah yang tersebut di atas tu x betul la kan. so memang aku tak sokong if ade some one yang cakap macam tu, even sekali die lelaki or perempuan.
ok, sape kita nak memilih orang? kita ni dilahirkan sempurna ke dari hujung rambut sampai hujunga kaki? apa hak kita untuk pertikaikan tentang kejadian seseorang? melainkan orang itu gunakan nikmat tubuh badan tu kearah yang tak berapa nak betul tu kita boleh la nak buat macam tu ka.... wa panas hati betul la.




kepada jejaka yang dimaksudkan, if awak dilahirkan sempurna, saya boleh terima if awak nak memilih orang untuk di pandang. tapi awak pun ntah pape, so tak payanh nak berangan sangat la nak yang elok je, tak semua yang kita nak kite dapat... ni ayat ni selaku kawan aku gune. aku cilok je ni, sebab rasenye sesuai je nak digunakan kat sini....
sebab saya tahu awak pun tak sempurna jugak macam orang-orang lain. sebab mane ada manusia kat dunia ni yang dilahirkan sempuarna segalenye? dan awak kate, lelaki gemuk tak ape, tapi awak tak suke prempuan gemuk, habis tu awak ingat kami yang perempuan jelitawan-jelitawan ni suke ke lelaki gemuk? ni nak bandingkan dengan statement die ni je, bukan bermaksud kami perempuan memang tak suke lelaki gemuk, tak sama sekali... kitorang bukan macam die ok....




what the fuuuuuu...... awak kate lelaki gemuk tak kisah ek... mesti awak pun seorang yang gemuk kan, sebab tu awak kate macam tu, sebab nak bela diri la katekan, sedangkan awak sendiri pun tahu kebenarannye, orang kate x baik tau menipu, tak kire la tipu banyak ke tipu sikit, kalau dah namenye tipu tu makne nye berdose la ok....




so... i nak tanye u la kan, maklumla, ramai yang kate pendapat u ni satu pendapat yang bernas. ok, ape slahnye perempuan tu gemuk? tak kire la die dari lahir dah keluar-keluar je dah bulat sketul or mule gemuk bile dah besar ke. ape salahnye? tu yang dikurniakan pada die. awak manusia biasa, saya pun same, dan ape hak kita (terutama sekali awak) untuk menilainye? untuk mengkritik die? kenapa? sedangkan kita tahu ia adalah makhluk ciptaanNya. so perasan atau tak bile kita menilai seseorang itu terhadap fizikal die, kita sebenarnya tengah memperlekehkan kuasa yang kat atas sana tu. boleh bayangkan tak???




ok, jadi, tak payahlah nak pilih orang ni, tak kisah la sape pun, asal kan die tak membawa kepada kemudharatan pada kita sudah la, ingat satu je, if kita tak suke kepada seorang, berpuluh kali ganda bilangan orang yang akan tak suke kita.




jadi belajarlah terima seseorang itu seadanya ok. supaya semua orang boleh terima kita...(awak ingat tak ni?)
kalau tak ingat, saya sekeh kepale awak. ade bran Mr TOK????
jangan lupa follow blog nurul k ^___^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Assalamualaikum...

Semua info atau entry kat sini if u ollz nak copy its ok.
u can, but must ada credit to me. Copy je ke blog korang as korang punye entry, then put credit to this blog as a link.
Orang kata orang berbudi kita berbahasa. Thats all

terima kasih