Powered By Blogger

Friday, March 25, 2011

NI HAK SAYA, APA HAK AWAK...?!!!

  1. saya tak suka kalau ape yang saya buat, awak nak pertikaikan, suka hati saya la nak buat ape pon, if saya pergi ke tempat awak membebel tu saya nak baca ke saya nak buat ape ke, tu hak saya kan, awak tak boleh nak paksa saya untuk ikut telunjuk aawak. sebab semua orang ada background yang berlainankan. jadi, ape guna kita paksa orang jika hati dia tak rela? sekurang-kurang nye if saya tulis kat shoutbox awak tu, maknenya saya ambil berat pasal awak tau, tak semestinya orang datang ke blog kita sebab nak bace ape yang kita bebelkan. terpulang la kat orang tu die nak buat ape pun asalkan tak melebih-lebih, ape hak awak nak marah???
  2. ape hak awak nak marah-marah orang? saya tak suke la awak marah-marah ni... dah jadi tak hensem dah.(jap2... awak hensem ke? saya x tau la) bia la orang lain nak kate ape pon, diorang nak bace ke tak nak bace ke, kitea tak boleh la nak marah. tu hak die, masing-masing ade hak masing-masing, kita usaha bahagian kita je, yang selebihnya terserah la pada mereka sendiri, if diorang tak bace, diorang yang rugi, kita tak rugi pape ok. awak rileks je la. jangan la gelabah sangat. sejak bila awak jadi jejake glabah ni? tak suke la macam ni... 
  3. dan lagi satu saya nak cakap kat awak, biala orang tu nak tanye berapa banyak sekali pun, die tanye sebab nak tahu, sebab die ambil kisah pasal awk. jadi if soalan yang ditujukan tu dah pernah awak terangkan. awak cakap je kat die, if nak tahu, look back to my previous entry, awak x payah la nak marah or use kerek words untuk cakap yang soalan dia tu dah familiar. ok. mungkin die batu lagi concern pasal awak, so yang sebelum-sebelum ni dia tak tahu sedangkan orang lain dah tahu. ok. jangan hampakan orang yang support kite ok.
  4. yang satu ni saya suke berkenaan dengan awak, sebab awak kate awak hargai sesape yang bagi good respond pada bebelan aawak. saya suke ok. 
  5. awak memang suke menyakat perempuan. tu saya memang sedar. tapi kadang-kadang tu agak mengguris prasaan tau sebab saya pun perempuan jugak. tak salah dan saya tak marah. sebab if fikir balik, menggelikan hati jugak walaupun hati berapi. awak kate awak setia? yeke ni? setia sangat ke? setia dengan sape? kate seorang je? sape yang seorang tu? beul ade ke seorang tu? ke rekaan awak je? hahaha... awak jengan marah...
  6. saya tak rase awak pendiam jika di real life awak. sebab awak memang banyak cakap la saya rase. walaupun awak tak bersuare, tapi hati awak akan sentiasa berkate-kate kan. sebab tu la awak boleh bebel panjang lebar tiap-tiap post. brtul tak? jujur la saya kate, aawak banyak cakap sebenarnye, 
  7. kalau betul awak baca blog orang lain jugak, awak bace tak blog saya? saya tau blog saya ni ntah pahape je, sebab saya tak kreatif macam awak, blog awak cantik, tapi awak kate tak kisah kan. so awak bace tak? boleh awak bace. kalau tak, ni semua sia-sia la saya tulis.
  8. and awak jangan risau la pasal umur tu, tapi tu hak awak if awak nak keep it secret pun saya tak boleh kate ape pon kan sebab bukan setakat umur awak secret, semua sekali awak secret. langsung tak dapat tau awak sape. and awak ade kate people can't accept pendapat orang yang lebih muda and it is a fact. ye memang but if kita fikir balik, walaupun diorang tak terime, padahal hati diorang dah mula terima if pendapat yang kita bagi tu bernas dan boleh diterima pakai, cume diorang tak tunjuk je sabab tak nak mengalah dengan orang yang lebih muda. nanti tergugat la diorang umur dah tue tapi tak mampu fikir jauh. so diorang tak nak malu sebenarnya. lumrah dunia la kan, awak buat cool je. ok....

jangan lupa follow blog nurul k ^___^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Assalamualaikum...

Semua info atau entry kat sini if u ollz nak copy its ok.
u can, but must ada credit to me. Copy je ke blog korang as korang punye entry, then put credit to this blog as a link.
Orang kata orang berbudi kita berbahasa. Thats all

terima kasih